Online marketing voor startups

Online marketing voor startups

Val je in de categorie startups en wil je beginnen met de online marketing? Dan is het van belang dat je voordat je met je marketing gaat starten, eerst goed na gaat denken over wat je wil bereiken. Stel jezelf daarbij een aantal vragen:

  • Wie is je doelgroep?
  • Hoe wil je je doelgroep bereiken?
  • Wil je social media inzetten en zo ja welke kanalen?
  • Hoeveel tijd wil je per week besteden aan online marketing?
  • Wat is je doel met de online marketing?
  • Ga je de marketing zelf doen of uitbesteden?

Tips voor online marketing voor startups

Als je een beetje weet welke kant je op wil met je online marketing, dan is het voor startups van belang dat ze een plan maken. Je krijgt hierdoor inzicht in welke stappen je wanneer gaat zetten. Maak daarbij een overzicht met wat je wil doen, wanneer, wat je daarvoor nodig hebt en wat eventueel de kosten zijn. Je kunt bijvoorbeeld op social media met Facebook adverteren. Er kan dan ook gekozen worden voor betaald adverteren. Hierbij is het wel van belang dat je de financiƫn blijft bewaken. Bij de online marketing voor startups is dus een goed overzicht de eerste stap. Bekijk ook goed hoe andere bedrijven in jouw branche het aanpakken en neem dat als uitgangspunt. Je kunt er veel van leren en zelf bekijken wat je ook op die manier gaat doen en wat je anders aan wil pakken.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *